برعايه:

تلميحات جارحة من رانيا يوسف لمحمد مختار ونادية الجندي

  • +
  • -
رانيا يوسف ومحمد مختار
رانيا يوسف ومحمد مختار

بطريقة هجومية علقت الفنانة رانيا يوسف على تصريحات طليقها المنتج محمد مختار في برنامج "حبر سري" مع الإعلامية أسماء إبراهيم بانزعاجه من ارتداء ابنتهما فستان البطانة الشهير، في مهرجان الجونة السينمائي قبل عامين.اضافة اعلان

وكتبت رانيا يوسف على مقطع فيديو من الحلقة بحساب الإعلامية أسماء إبراهيم علي موقع تبادل الصور والفيديوهات "إنستجرام": وانت كنت فين طول الـ13 سنة اللي فاتوا في حياة بناتك كنت برضه زعلان ونعم الأب.

وفي تلميح للفنانة نادية الجندي باعتبارها الزوجة السابقة للمنتج محمد مختار أضافت في تعليق آخر لنفس المقطع: ولما المدام مراتك كانت بتتباس وتقلع في الأفلام وعلى طول بالبيبي دول مكنتش بتزعل مش دي برضه المفروض أنها شرفك وعرضك ولا عشان كنت مستفيد؟

وأضافت الفنانة رانيا يوسف تعليقا على مقطع آخر من نفس الحلقة وكتبت: "لطيف ان الواحد يكذب ويصدق نفسه طول عمرك ممثل فاشل واللي بعتاك تقول الكلام ده أفشل منك".

وتابعت: "الحقيقة أنا مقامي أكبر من إن الواحد يرد على واحد زيك". 

وكان محمد مختار أبدى حزنه الشديد من ظهور ابنته بفستان والدتها رانيا يوسف الذي أثار جدلا كبيرا وقال خلال الجزء الثاني من لقائه في برنامج حبر سري: "زعلت جدا من ظهورها بالفستان، ومقدرتش أعمل حاجة، الأب حاليا هو الفلوس بيصرف وبس من غير ما يفتح بقه".

وتابع عن علاقته بطليقته رانيا يوسف وابنتيه قائلاً: "أنا على مدى خمس سنين مردتش على رانيا يوسف ولكن الموضوع زاد، كل اللي اتطلب مني دفعته، وبحول لها الفلوس كل شهر، قبل القضايا وبعدها، وعملنا بند عند المحامي فريد الديب إننا منتكلمش عن حياتنا الشخصية، اللي اتقال عليا كتير وعمري ما فتحت بوقي".