برعايه:

رامز أمير يستغيث بأحمد مكي.. ما السبب ؟

  • +
  • -
رامز أمير
رامز أمير




كتب الفنان رامز أمير على حسابه الشخصى على موقع التواصل الإجتماعى "فيس بوك" موجها رسالة للفنان أحمد مكي طالبه بمسعادته بالعناية بأحد الطيور زالذى أصبحت حالته سيئة .اضافة اعلان

نشر صورته مع الطائر وكتب :"ناس كتير من إمبارح بيقولولي كلم أحمد مكي عشان الطير.. أول حاجة شكرا من قلبي على إهتمامكم.. وطبعا ده حل كويس جدا لأنه عنده خبرة كبيرة في الطيور وعالج كسور صعبة قبل كده بنفسه وأكيد هيفيدني لأني للأسف عالجت جوارح كتير بس أول مرة يعدي عليا كسر بالشكل ده".

وتابع قائلا:"أنا حاولت أوصله إمبارح لأن الحالة صعبة ولازم الحقها في أسرع وقت.. بس للأسف برضه معرفتش وعقبال ما هوصله هيكون الوقت اتأخر جدا فهحاول هنا ويارب يشوف البوست لأنه مش بيقعد على السوشيال ميديا كتير، محتاج مساعدتك يا مكي في علاج الطير".


جدير بالذكر أن الفنان رامز أمير حرص على مساعدة أحد الطيور المصابة وكتب على صفحته على "فيس بوك":"جد مش مصدق اللي الناس بتعمله.. في ناس فاكرة نفسها ذكية وقال إيه عاوزين ياخدوا الطيرعشان يعالجوه وهما عاوزين ياخدوه يبيعوه عشان فاكرينه صقر وهيجيبلهم ملايين.. أسف إني هفاجئكم بس الطير ده مش صقر وملوش سعر يعني اللي هياخده هيعالجه ويأكله بأضعاف أضعاف تمنه.. بلاش تلعبوا بمخلوقات ربنا أرجوكم".