برعايه:

هذه الصورة من حفل الزفاف سبب اشتعال الأزمة بين بسمة بوسيل ومديرة أعمال تامر حسني !

  • +
  • -
تامر حسني وهالة عمر
تامر حسني من حفل زفاف مديرة أعماله هالة عمر
نشرت بسمة بوسيل، الزوجة السابقة للفنان تامر حسني مقطع فيديو من حفل زفاف مديرة أعمال تامر حسني، وعلقت قائلة: «حسبي الله ونعمة الوكيل فيكي يا هالة».
اضافة اعلان
وفي ستوري آخر كتبت قائلة: «احترام العشرة بيبتدي باحترام مشاعر غيرك.. بالذات لو حد كان سبب رئيسي في خراب بيتك وهدم حياة ولادك».



ونشرت صديقات هالة عمر صوراً من حفل الزفاف، وتبين أن ميس ايليت يارا السكري، كانت قد حضرت الحفل، الأمر الذي يبدو أنه استفز بسمة بوسيل، وألمحت له في منشورها بأنها شخص تسبب في خراب البيت والأسرة.

وبالرجوع للأعوام السابقة وعلى وجه التحديد عام 2021، كانت قد انتشرت أخبار تفيد بوجود علاقة عاطفية تجمع بين يارا السكري، والتي شاركت تامر حسني في فيلم الفلوس، بدور ثانوي وصغير، وازدادت الشائعات إلى حد الزواج، وأن يارا السكري كانت السبب في هدم بيت تامر وبسمة.

وكتبت بوسيل، حينها عبر حسابها على "إنستجرام": "لكل الناس اللي بتبعتلي صور وفيديوهات لتامر وشايفة إنه مش بيعملي احترام سواء في صور أو فيديوهات، ياريت تبطلوا تبعتولي أي حاجة عشان مش فارقلي أي صور".

وأضافت: "وكمان أحب أعرفكوا إن إحنا بقالنا فترة منفصلين وبنحضر أوراق الطلاق".


وتابعت: "لو سمحتوا احترموا مشاعر كل حد فينا وبطلوا على الأقل تبعتولي أنا أي حاجة.. بالتوفيق للجميع".


تجددت الشائعات من جديد، والتفتت العيون مرة أخرى لتامر حسني ويارا السكري، خاصة بعد حضورها حفل زفاف هالة عمر.

رد الفنان تامر حسني، على الرسالة التي كتبتها طليقته بسمة بوسيل لهالة عمر منسقة أعمال تامر حسني، والتي احتفل بحفل زفافها منذ أيام قليلة.

ونشر تامر حسني صورة تجمعه بهالة عمر وزوجها عمرو، من حفل الزفاف، وكتب: "لكل اللي بيسأل عن ايه وجه القرابة بيني وبين العروسة الجميلة دي شايف أسئلة كتير أنا هحكيلكوا هي اسمها هالة عمر عرفتها كانت بنت من الفانز صغيرة ومن المقاتلين والمدافعين عن تامر على الانترنت ومن كتر دفاعها عني لفتت نظري ومرة رديت عليها شكرتها ولما سافرت اسكندرةية في الوقت ده لقيت بنت صغيرة اوي بتعيط وبتجري عليا فا وقفتلها وفكرتني بنفسها وفضلت تعيط وتقولي احنا معاك ولازم تكمل عشان كنت بتحارب جدًا في بداياتي".


وتابع: "فاتصدمت أن اللي بتقول كده بنت صغيره كده والمجهود ده كله اللي عاملاه بنت صغيره عندها 14 سنة وقتها كانت السوشيال ميديا لسة بتطلع وكنا في شركتنا بندور على شركه كبيره تمسكلي السوشيال ميديا لحد ما قولتلهم أنا مش عايز شركه كبيره انا عايز البنت الصغيرة دي هي اللي تمسكها فضلوا يقنعوني أن كده مش صح ولازم اكتر حد خبره يمسكها وانا قولت لا لازم اكتر حد بيحبني هو اللي يمسكها وانا واثق أن طاقة الحب مفعولها اقوى من طاقة المحترف بلا حب فعرضت عليها تشتغل معايا وهي في السن ده مصدقتش طبعًا".

وأردف: "ومن ساعتها وهي اللي ماسكه كل شغل الميديا الطفلة الشاطرة اللي كبرت دلوقتي قدامكم هاله عمر، أما بقى عريسها العسل ده اسمه عمرو طلب اديها مني انا عشان والدها ووالدتها توفاهم الله في سنة واحدةرحمهم الله ياريت نفتكرهم ونهديلهم ثواب الدعاء والفاتحة ومن اللحظة دي اتحولت هالة لبنتي الكبيرة بجد اللي بتتجوز دلوقتي قدامي وبسلمها لعريسها بنفسي وبغني في فرحها، معرفتش ارد على كلامك عني في الفرح يا هالة رديت دلوقتي هنا ربنا يكرمك ويسعدك مع جوزك الجميل المحترم اللي هيكون ضهرك وسندك ويكمل معاكي مشوار حياتك مع اولادكم الجُمال بإذن الله".

كانت بسمة بوسيل، قد نشرت عبر "ستوري" صفحتها الشخصية على موقع انستغرام، مقطع فيديو من الفرح وعلقت قائلة: «حسبي الله ونعمة الوكيل فيكي يا هالة».

وفي ستوري آخر كتبت قائلة: «احترام العشرة بيبتدي باحترام مشاعر غيرك.. بالذات لو حد كان سبب رئيسي في خراب بيتك وهدم حياة ولادك».

الأمر الذي أثار فضول الجميع هل قصدت بسمة بوسيل، زوجها تامر حسني، وأن هالة كانت سبب في خراب البيت أم أن شخصاً آخر كان في حفل الزفاف؟


وفي وقت سابق، أعلنت بسمة بوسيل انفصالها عن الفنان تامر حسني بعد 12 سنة من الزواج، مشيرة إلى أنها تكن له كل الاحترام والتقدير والمحبة وأن الطلاق شيء وارد بين أي شخصين.

وكتب تامر حسني عبر حسابه الرسمي بموقع انستغرام، من خلال خاصية "ستوري"، يؤكد الانفصال، كاتباً: "وجعلنا بينكم مودة ورحمة بين الأزواج في كل حالاتهم سواء تزوجوا أو لم يقدر الله الاستمرار فانفصلوا بالاتفاق الطيب".

وأضاف: "سيظل بيننا الاحترام والتقدير، 12 عام من الزواج مش هينة، ربنا يكتبلك كل الخير يابسوم، سأظل الأب والأخ والصديق والسند، في حفظ الله".