برعايه:

بعد فراق 50 سنة .. ليلى"سبعينية" تنجح فى العثور على أسرتها

  • +
  • -
344447928_1407936906675362_2024789481830661086_n
السيدة المصرية ليلى عباس
بعد فراق ٥٠ سنه ... استطاعت سيدة سبعينية تدعي ليلي عباس محمود فى الوصول لعدد من أفراد أسرتها فى مصر بعد أن تفرقت بهم السبل واستقرت فى سوريا .

اضافة اعلان
وكشفت صفحة أطفال مفقودة المتخصصة فى شئون البحث عن المفقودين عبر موقع فيس بوك تفاصيل الواقعة كالتالى " نشرت السيده ليلي عباس محمود صالح فيديو من دوله سوريا الشقيقه بتبحث فيه عن اسرتها اللي متعرفش عنهم حاجه من ٥٠ سنه " .

وأضافت صفحة أطفال مفقودة " حاولنا نتواصل مع القناه اللي نشرت ولكن للاسف محدش رد علينا.
قررنا احنا اللي نحاول نتواصل معاها بنفسنا عشان ناخد منهم معلومات أكثر و كمان يكون عندنا وسيلة للتواصل معها لو فعلا قدرنا نوصل لأسرتها و فعلا وصلنا لها و نشرنا بوست للبحث عن اهلها في مصر
و الحمد لله من امبارح بنجمع الخيوط و بناخد ارقام التليفونات عشان النهارده بفضل لله تم التواصل بين السيده ليلي المصريه المقيمة في سوريا و أبناء أخواتها في مصر عشان ترجع من جديد علاقتها بأسرتها المصريه.
شكرا لكل اللي ساعدنا .. و عقبال كل مفقود " .




وكانت السيدة ليلي عباس وهي مصريه سبعينيه من مواليد سنه 1949  نشرت قصتها وقالت فيها أنها  " غادرت مصر من خمسين سنه و تركت والدتها و اختها بحثا عن عمل في لبنان بعد وفاة والدها، وظلت على تواصل بشكل متقطع مع أسرتها وبعد فتره تعرفت علي شاب سوري تزوجها و سافروا إلى سوريا لتستقر وتعيش معه وفقدت الاتصال مع افراد اسرتها منذ سنين طويله وأعربت عن أملها أن تري أختها أو أى من أفراد أسرتها.