برعايه:

"فنانة معتزلة".. شريف منير يعلن طلاقه من زوجته

  • +
  • -
22
شريف منير
فى خبر صادم.. أعلن الفنان شريف منير منذ قليل خبر طلاقه من زوجته عبر حسابه الشخصي بموقع انستجرام وكتب" تم الطلاق بيني وبين السيدة لورا كل شىء قسمة ونصيب واتمنى لها كل الخير " .اضافة اعلان




كانت لورا عماد وهي ممثلة معتزلة فاجأت الجمهور فى أغسطس 2022 بكشفها عن وجود خلافات بينها وبين ابنتيها فريدة وكاميليا شريف منير.

ونشرت لورا عماد، مقطع فيديو ظهر خلاله منير، وبناته أثناء تناولهم العشاء في أحد المطاعم، وذلك عبر حسابها الشخصي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، وعلقت قائلة: «رسالة إلى بناتي فريدة وكاميليا.. بما إنكم خلاص قررتوا تبقوا مش في حياتي بعد ما اديتكم عمري وصحتي وحبي واهتمامي وضحيت عشانكم كتير!! وكل مدارسكم بمدرسينكم بدكاترتكم بأصحابكم بأمهات أصحابكم يشهدون بأن أنا كنت أم عاملة إزاي!».


وتابعت: «بقولكم مبروك عليكم عيلتكم الجديدة! وهقولكم حاجة واحدة بس! اللي مالوش خير في أمه ملوش خير في حد! بتمنالكم كل خير وصحة وإن ربنا يهديكم في يوم من الأيام! بس ربنا موجود وكبير قادر على اللي عمل فيكم كده إنه يرده ليه في يوم من الأيام! مامي لورا يمكن تكونوا نسيتوا اسمي» .. ويبدو أن هذه الخلافات لم تنتهى لان الحساب الشخصي لمنير على انستجرام لم يتضمن اى صورة للورا عماد خلال فترة طويلة رغم استمراره فى نشر صوره مع أبناءه .


كان شريف منير رد لأول مرة فى مارس الماضى ببرنامج (أنا والقناع)، المذاع على قناة (الحياة)،  حول  الشائعات التي انتشرت لفترة
طويلة عن خوضه تجربة الزواج الثاني بسبب مرض زوجته الأولى، قائلا: أن الكلام المتردد حول أنه تزوج من زوجته الثانية حتى تخدم الأولى المريضة سببه السوشيال ميديا، مضيفا: "أنا مخدتش مراتي التانية تخدم الأولى والكلام ده من اختراعات السوشيال ميديا.. زوجتي الثانية تعاطفت مع مرض زوجتي الأولى الراحلة راحت زارتها مرة عشر دقايق ومشيت".
 وأضاف منير " أن زوجتي الأولى كانت في عز صحتها خلال زواجي الثاني ومرضت بعد جوازي بكذا سنة، وكان في بينا خلاف وأنا خيرتها ننفصل فرفضت.. وقلت لها أنا هتجوز قالت لى حقك، ثم تعافت بعد العلاج الكيماوي وكانوا بيجوا هي وأولادي كل يوم جمعة نقضيه في بيتي وبعد كده المرض زاد وأنا مش بالقسوة دي عشان أتجوز عليها في مرضها".