برعايه:

ميس حمدان: خالد يوسف "هزقني" عندما رفضت مشاهد ساخنة

  • +
  • -
ميس حمدان
ميس حمدان
صرحت الفنانة ميس حمدان، خلال لقاء تلفزيوني مع الإعلامية أميرة بدر في برنامجها VIP المذاع عبر شاشة قناة "هي" عن تفاصيل ترشيحها لفيلم
"ويجا " وموقفها من المخرج خالد يوسف.اضافة اعلان

وقالت ميس حمدان: "خالد يوسف لا معايا ولا عليا ممكن زمان كان في موقف حصل، هو حمقي شوية في ردود أفعاله، وهو كان عايزني في الدور بتاع دوللي شاهين في فيلم ويجا، وروحت المكتب عنده وكان فيه هاني سلامة، وحاول يقنعني بالدور وأنا ساعتها كان عندي تمسك فظيع إني مش هقدر أمثل مشاهد القبلات والمشاهد الجريئة في الفيلم وقولتله يا استاذ خالد مش هقدر".

وأوضحت ميس حمدان أن رفضها تسبب في هجوم خالد يوسف عليها، وقالت : "كان بيقولي إنتي كده مش فنانة وبطلوا الطريقة دي، وانتوا اللي بوظتوا الفن وزمان الفنانين ما كانوش بيفكروا بالطريقة دي وكانوا محترمين برضه، وهو ليه وجهة نظر وتُحترم".

وتابعت: "قولت له طيب اديني فرصة أروح البيت أسأل أمي لأني حسيت إني بتحط في زاوية، لكن اعتذرت وقولتله أنا مش هقدر أعمل الدور ده وأنا مكنش عندي الجرأة أعمل مشاهد ساخنة ومشاهد القبلات دي في ناس بتعملها وهذا لا يعيب أحد، فزعل وهزقني وقالي بما معناه اللي زيي اللي بوظ الفن و الشغلانة".

وأضافت: "خالد يوسف هزقني وكلمني مكالمة وإداني على دماغي جامد وقالي بما معناه إنتي عايزة تربطي اسمك بيا وتشهري نفسك، ومتجبيش اسمي تاني على لسانك ومتتكلميش عليا خالص، وخدت الكلام وسكت حتي مش فاكرة رد فعلي وقتها".